Filmy petersburg

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje petersburg. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Katarzyna

6,9
Była jedną z najbardziej wpływowych i jednocześnie budzących skrajne emocje kobiet w dziejach europejskiej polityki. Mowa o Katarzynie II Wielkiej, cesarzowej Rosji, która jako nastolatka przybyła do Petersburga, by poślubić przyszłego cara, Piotra III. Serial opowiada o młodości tej niezwykłej władczyni.
Oskar w dniu swoich trzecich urodzin podejmuje decyzję, że nigdy nie dorośnie. Realizację tego dziwnego przedsięwzięcia ułatwia mu wypadek - spada ze schodów w piwnicy i przez resztę życia rzeczywiście nie rośnie. Mamy więc do czynienia z malcem o nadąsanej twarzy i małych oczkach, który nigdzie się nie rusza bez swojego blaszanego bębenka i tłucze weń z niezrozumiałym zapamiętaniem. Umie także krzyczeć tak głośno, że wokół szyby pękają. Ekranizajca powieści jest kroniką życia małego Oskara, a także protestem jednostki wobec koszmaru II wojny światowej.

Bez duszy

5,9
Głównym bohaterem filmu jest znany choćby z „Bezdroży” amerykański aktor Paul Giamatti, który gra tutaj samego siebie. Giamatti rozczarowany swoim życiem i wypalony wewnętrznie, nie potrafi skupić się na swojej najnowszej teatralnej roli w czechowowskim „Wujaszku Wani”. Dlatego postanawia oddać swoją duszę do popularnej ostatnio przechowalni i sprowadzić zamiast niej inną, bardziej pomocną przy jego pracy – duszę z Rosji. Fakt, że dusza Giamatti’ego wygląda jak ciecierzyca to tylko pierwsza z serii ironicznych niespodzianek, jakie czekają na bohatera.


Opowieść o dwóch przyjaciółkach, które pragną otrząsnąć się z wojennej traumy, toczy się w 1945 roku w Leningradzie, który dochodzi do siebie po latach oblężenia. Bohaterki „Wysokiej dziewczyny”, Masza i Ija, próbują nie tylko zapomnieć o tym, czego doświadczyły, ale także przypomnieć sobie kim były, nim zardzewiały ich plany, emocje i uczucia. Inspiracją dla młodego reżysera był wstrząsający reportaż noblistki Swietłany Aleksijewicz, „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety” i tym, co wspaniały film Bałagowa czyni wyjątkowym, jest właśnie kobieca perspektywa. Reżyser nie skupia się więc na heroicznych wojennych czynach, lecz na nowo definiuje bohaterstwo: jako codzienne drobne zwycięstwa życia nad śmiercią, nadziei nad żałobą, młodości nad dramatycznymi doświadczeniami.
Główną rolę w "Braciach Bloom" gra Rachel Weisz - zdobywczyni Oscara za rolę w "Wiernym ogrodniku". Johnson opowiada historię dwóch młodych braci - oszustów, których życie zmienia się na zawsze, gdy spotykają atrakcyjną Penelope (Weisz). Młoda kobieta zagraża ich pozycji. Próba wykiwania kobiety spełza na niczym. Penelope dołącza do nich i staje się ich partnerem w nowym spisku.

Lato

7,2
Lato 1981. Leningrad żyje rockiem ze szmuglowanych z Zachodu płyt Davida Bowiego, Blondie, Lou Reeda, T-Rex czy Sex Pistols. Mike jest gwiazdą undergroundowej sceny muzycznej i królem klubu rockowego, gdzie młodzież ma przykazane słuchać koncertów na siedząco i w ciszy. Poszaleć można jedynie za zamkniętymi drzwiami mieszkania, podczas prywatnych występów. Wiktor dopiero zaczyna, ma za to talent, przyciągającą wzrok urodę i pisze świetne teksty. Tych dwóch połączy nie tylko miłość do muzyki, ale i do Nataszy, mądrej i pięknej żony Mike’a. Losy tego trójkąta stanowią centrum „Lata”: czarno-białego (z nagłymi wybuchami kolorów) filmu o miłosnym i artystycznym rozkwicie. Film Kiryła Serebrennikowa zainspirowały autentyczne historie liderów leningradzkich grup: Mike’a Naumenko (Zoopark) i Wiktora Coja (Kino).
Po trzydziestu latach bez spotkania, Marianne odwiedza swojego byłego męża, Johana. Trafia jednak w środek wojny jaką prowadzi jej były ukochany, jego syn Henrik i jego córka Karin. Henrik nienawidzi Johana, ale stara się od niego pożyczyć pieniądze. Karin ma iść do konserwatorium w Helsinkach, ale woli studiować w Hamburgu, wbrew woli ojca. Wszystkie stare rany zostaną otwarte i doprowadzą do smutnego finału.
Ojciec i syn żyją od lat na poddaszu pewnego domu w Sankt Petersburgu. Wspierają się nawzajem po śmierci najważniejszej kobiety w ich życiu - żony i matki, i dlatego stworzyli sobie świat pełen wspomnień i codziennych rytuałów. Oni czasem wyglądają jak bracia, czasem nawet jak kochankowie. Aleksiej, podobnie jak jego ojciec, skończył szkołę wojskową. Chłopak lubi sport, jest trochę nieodpowiedzialny i ma kłopoty ze swoją dziewczyną, która jest zazdrosna o jego wielką zażyłość z ojcem. Pewnego dnia zarówno ojciec, jak i syn zdadzą sobie sprawę, że czas zacząć żyć oddzielnie.
Film przedstawia w jednym ujęciu 300 lat carskich rządów. Bohater filmu, współczesny reżyser jakimś cudem znajduje się w Ermitażu na początku XVII wieku. Spotyka tu cynicznego francuskiego dyplomatę i razem ruszają w podróż w czasie, która kończy się w latach obecnych. Podróżując przez Ermitaż, napotykają historyczne postaci z ostatnich dwustu lat i są świadkami zadziwiających scen, rozgrywających się w imperium carskim.
Hinduska rodzina młodziutkiej Lucky (Sneha Ullal) mieszka w Petersburgu. Pewnego dnia, gdy dziewczyna jak zawsze udaje się do szkoły, zostaje niespodziewanie zaatakowana przez Rosjanina. Przerażona ukrywa się w cudzym samochodzie. Auto należy do Adiego (Salman Khan), syna ambasadora indyjskiego. Ku jego zdziwieniu, żołnierze przeszukujący jego pojazd odnajdują w nim obcą dziewczynę. Nagły atak terrorystów zmusza młodych do ucieczki. W Rosji wybuchają zamieszki na tle rasowym, rząd Indii nakazuje swoim obywatelom natychmiastowy powrót do ojczyzny. Lucky i Adi muszą przetrwać w obcym kraju ogarniętym zamieszkami...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…